Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Nie możemy kochać domu, który nie ma swego oblicza i w którym kroki są pozbawione sensu.

wpisy na blogu

Kominek Tradycyjny czy Biokominek?

Data dodania: 2015-05-11
wyślij wiadomość

Budowa rusza już za 2 miesiące :) natomiast zastanawiam się nad jedną kwestią, czy w salonie 25m2, bo taki mam , warto zakładać kominek tradycyjny czy może sam biokominek wystarczy, czy ktoś może ma doświadczenia w tym temacie? Docelowo kominek miał służyć na zimne wiosenne i jesienne wieczory, chodź nie wiem czy w praktyce to się sprawdzi. Ma może ktoś już doświadczenie w tej kwestii, z ktorym może się podzielić :)

9Komentarze
kinka
Data dodania: 2015-05-11 20:27:29
Jak ma służyć do grzania w sezonach przejściowych to zdecydowanie tradycyjny,biokominek nie da ci takiej temperatury.Salon tej wielkości obroni się jedynie przy otwartej przestrzeni na resztę pomieszczeń,inaczej to taki większy pokój.Kominek to też dodatkowy koszt i to nie mały,więc warto się zastanowić.
odpowiedz
prusa  
Data dodania: 2015-05-11 21:56:08
Standardowy kominek "ma moc", oczywiście przy grzaniu daje ciepło, jednakże kosztuje troszeczkę (komin, wkład, obudowa) tak więc samu musicie zdecydować, co lepsze, ja zrobiłam ;)
odpowiedz
Data dodania: 2015-05-11 22:18:54
Jeżeli do grzania to zdecydowanie tradycyjny. Mam biokominek i ciepla to on daje niewiele i z pewnoscia nie takie ma przeznaczenie. My zdecydowalismy się na bio bo ma on byc tylko dekoracja i stwarzac nastroj przy wieczorach z winkiem- taki ogien zupelnie nas zadowala. Nigdy nie czulismy klimatu tradycyjnych kominkow, palenie w nich i ten caly grajdol z tym zwiazany to nie nasza bajka. No i nie wyobrazam sobie zrobienia "kotlowni" w salonie :) oczywiscie kazdy robi wg swoich potrzeb, jak czujecie klimat to robcie, a jak nie to szkoda kasy :) Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-05-12 09:22:26
My tez będziemy mieć biokominek jako dekoracja, bo ciepła on daje niewiele ale ładnie wyglada, zabawa z kominkiem to nie moja bajka chociaż lubie popatrzeć w ogień, czy patrzeć jak pali sie drewno ale od takich napadów mam kotlownia a w niej piec na drewno ;)
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzony2013
dankor  
Data dodania: 2015-05-11 23:03:57
Nie no! Tylko tradycyjny! :)) Ale to musi zależeć od Waszych preferencji. Czy będziecie lubić to rąbanie drwa, palenie, wybieranie popiołu, itp. Na pewno ogrzeje lepiej niż biokominek i w mojej ocenie daje lepszy klimat.
odpowiedz
Data dodania: 2015-05-12 08:22:19
My planujemy biokominek, choć jego funkcja ma być głównie dekoracyjna. Z tego co się orientowałam to tradycyjny kominek ma moc średnio 7-10kW, a biokominek ok 3kW... Różnica spora, ale należy pamiętać, że biokominek całe ciepło oddaje natychmiast do otoczenia, a w kominku tradycyjnym spora jego część ucieka kominem. Ogólnie przyjmuje się, że biokominek wytwarza tyle ciepła, co dwa grzejniki pokojowe. Czy to Wam wystarczy do ogrzania salonu musicie ocenić sami. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-05-12 11:48:51
U Nas będzie standardowy kominek do podgrzewania ew. w czasie przsejściowym. Biokominek wygraliśmy też będzie.. ale gdyby nie konkurs to bym się nie zdecydował :) Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-05-13 12:32:24
Dziękuję za odpowiedzi :) Zastanawiam się wciąż, czy nie dołożyć do lepszego pieca niż wydać te na pewno nie małe pieniądze na kominek.
odpowiedz
fnral  
Data dodania: 2015-05-26 15:40:48
my tez mamy salon o powierzchni 25 m2 i zdecydowaliśmy sie na mała kozę kaflowa - fajnie wygląda, jest mała, oddaje ciepło i jest w przyzwoitej cenie - może tez sie zastanowicie nad taką opcją? Pozdrawiam
odpowiedz

Weranda czy ganek

Data dodania: 2014-11-21
wyślij wiadomość
Dawno mnie nie było, mnóstwo zajęć, obowiązków,  nowych przedsięwzięć i nie pozwala mi na prowadzenia bloga na bieżąco. Zresztą żadne spektakularne zmiany u mnie nie zaszły:) Domek nadal się projektuje. Wciąż się zastanawiam nad frontem domu, czy postawić na werandę o szer. około 2 m. czy ganek ? Front domu będzie od północy, okna  na ewentualną werandę będą wychodzić z kuchni i kotłowni. Nie boję się w sumie o zaciemnienie kuchni gdyż dodatkowo będzie z niej wyjście na wschodni taras, który ma być również połączony z tą werandą od północy. Podkreślam, że wschodni taras ni będzie zadaszony. uff mam nadzieję, że bardzo nie zamieszałam :)
Mniej więcej o taką werandę mi chodzi, ale nie wiem czy warto, bo rozumiem , że koszty będą większe niż w przypadku ganku :(

blog budowlany - mojabudowa.pl
7Komentarze
dankor  
Data dodania: 2014-11-21 18:17:27
Werandy są super. No ale koszty jednak większe. Myślę, że ładnie zaprojektowany ganek doda uroku domowi. Taki gdzie ławeczka się zmieści albo nawet dwie po bokach :)
odpowiedz
Data dodania: 2014-11-21 18:43:54
właśnie te koszty :( werandę chciałabym traktować jako np. miejsce do grillowania podczas ciepłego deszczowego lata :) na ganku nie będzie takiej możliwości :(
odpowiedz
Odpowiedź do dankor
marcelina
Data dodania: 2014-11-21 18:59:28
Do celów grillowych to może lepiej postawić lekką altankę w ogrodzie? Taniej niż weranda i do domu się nie dymi ;)
odpowiedz
Data dodania: 2014-11-21 19:30:31
myślałam o altanie, ale mam małą działkę niecałe 10a, nie jestem przekonana czy "zagracanie" jej altanka jest dobrym pomysłem, muszę jeszcze zmieścić wiatę dwustanowiskową z miejscem na narzędzia itp, drewutnię
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
dankor  
Data dodania: 2014-11-21 21:39:51
10a toż to ogromna działka ;) spokojnie zmieścisz altanę. Chyba, że boisko chcesz robić na działce ;)
odpowiedz
Odpowiedź do niedzielnyporanek
Data dodania: 2014-11-22 11:34:25
:) rzeczywiście 10a brzmi "pięknie", ale mam trochę niewygodną działkę ze względu na bliskość drogi gminnej, zwężeń itp :/ a może znacie jeszcze inne alternatywy dla ganku czy werandy :)
odpowiedz
Odpowiedź do dankor
marcelina
Data dodania: 2014-11-22 15:31:32
Moim zdaniem kawałek zadaszonego tarasu/ werandy bardzo się przydaje. No ale trzeba to wkomponować w bryłę budynku no i w działkę. Nie wiem, czy akurat od północnej strony to najlepszy pomysł. A nie możesz tego tarasu od wschodu zadaszyć? Wydaje mi się, że najlepiej jakby się udało taras/ werandę zrobić na pld/ zachód, no ale oczywiście to zależy od działki. A może przy tej wiacie/drewutni coś wykombinujesz.
odpowiedz

Kuchnia zamknięta, nowy trend?

Data dodania: 2014-10-07
wyślij wiadomość
W moim domku planuje kuchnię zamkniętą, co spotkało się z negatywnymi opiniami wszystkich, z którymi o tym rozmawiałam, dotąd nie znam ani jednej osoby, która zdecydowała się na kuchnię zamkniętą :) , natomiast ja dalej tkwię przy swoim,  kuchnia jednak będzie osobnym pomieszczeniem gdzie będę spożywać posiłki czyli będzie również pełniła funkcję niedużej jadalni.  Jednak po negatywnych opiniach zaczęłam szukać i analizować i oto co znalazłam :) artykuł NYTimes , po angielsku,

http://www.nytimes.com/2014/04/20/realestate/the-separate-kitchen-makes-a-comeback.html?_r=0

 generalnie, zamknięte kuchnie znów wchodzą do łask ... ufff co za ulga :) Oczywiście czy kuchnia zamknięta czy otwarta zależy od osobistych preferencji domowników, i  nie ma sensu wchodzić w jakąkolwiek polemikę, ale jakoś po przeczytaniu powyższego artykułu mi ulżyło :D

Podobne rozwiązanie części jadalnianej w kuchni  chciałabym uzyskać u siebie, mam nadzieje, że 15 metrów2 będzie w sam raz :)
blog budowlany - mojabudowa.pl
12Komentarze
Data dodania: 2014-10-07 10:53:08
nie patrzmy na trendy- patrzmy na swoje potrzeby :) ja mam zamkniętą i nie wyobrażam sobie inaczej, nasi znajomi mają otwartą i czasem im współczuje hihi ;]
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-07 10:56:00
Zrób jak Tobie pasuje.Jeżeli masz dużą kuchnię to czemu nie.
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-07 13:29:18
tak, mam ok. 15m2, tzn będę mięć :) Oczywiście, że powinniśmy robić tak jak nam pasuje, ale ja lubię słuchać porad innych, osób bogatszych od doświadczenia:, to czasem potrafi zmienić punkt widzenia i to co nam się wydawało, już do końca może nam nie pasować :)
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
Data dodania: 2014-10-07 16:10:50
Oczywiście miałam na myśli,jak będziesz miała :) Bardzo dobrze,że rozważasz wszystkie za i przeciw. U mnie kuchnia otwarta i jest ok.Spędzamy czas razem i zupełnie nam to nie przeszkadza.Lodówki,zmywarka pracują bezszelestnie.Przy dobrej wentylacji i rekuperacji zapachy nie zabijają :) Życzę dobrej decyzji,bo kuchnia to podobnież nasze królestwo :) pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do niedzielnyporanek
kasirek  
Data dodania: 2014-10-07 11:39:09
My wybralismy kompromis. Kuchnia jako osobne pomieszczenie ale wejscie 100 cm, zamykane w przyszłosci w razie potrzeby suwanymi drzwiami. Podobają mi sie kuchnie z barkiem ale zapachy i hałas które by sie przenosiły na cały dom nas nie przekonały. Jadalnia jest otwarta ale w kuchni ma być stolik na 2 lub 4 osoby, stanowiący dodatkowe miejsce do pracy (oprócz spozywania przy nim posiłków).
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-07 12:02:33
my teraz w mieszkaniu mamy otwarta kuchnie i przy gotowaniu wszystkie zapachy lecą na salon w domku będziemy mieli oddzielona kuchnie szklanymi drzwiami
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-07 12:11:28
A co tam trendy rób jak Tobie pasuje:) U mnie będzie 2 w 1 zamknięta w razie potrzeby ,nastroju czy bałaganu lub otwarta (drzwi przesuwne duże).
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-07 13:11:15
u nas będzie zamknięta :) w projekcie były drzwi na korytarz (blisko spiżarka, wiatrołap i łazienka) i szerokie 180 na salon z jadalnią, docelowo miały być drzwi przesuwne. W trakcie budowy wizualnie mi się podobało ale po namyśle stwierdziłam że to nie dla nas,ja lubię pichcić sama, mąż spokojnie oglądać tv, ja nie wyobrażam sobie kuchni bez stołu, a w otwartej nie było nań miejsca. Robię sporo przetworów, sałatek,nie lubię stać godzinami przy blacie, nie widziało mi się tarcie buraków w wykuszu ;/ nadproże mamy, otwór na salon zamurowaliśmy. Jeśli kiedyś będzie ochota - otworzymy kuchnię.Mała demolka i już. Polecam pomyśleć o swoich przyzwyczajeniach, preferencjach i dostosować do siebie. Dom buduje się dla siebie i każdy u siebie ma się dobrze czuć, my jesteśmy ważniejsi niż moda czy stwierdzenie że wszyscy tak mają. Ps. moja kuchnia ma mieć 12,5 m2
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-07 15:56:26
Ja planuje kuchnie polotwarta , jak bede chciała oddzielnego pomieszczenia zamkne drzwi i po sprawie :) Kuchnia otwarta czy nie to kwestia upodobań a nie mody
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-07 16:04:40
nie mogę się nie zgodzić, tylko dlaczego w gotowych projektach 80% propozycji posiadało kuchnię otwartą? czy to nie przejaw trendów, które obecnie obowiązują z budownictwie mieszkalnym?
odpowiedz
Odpowiedź do projekt-kuba
Data dodania: 2014-10-07 17:37:21
To tez, ale zawsze lepiej wyglada jak napiszą ze salonów z kuchnia ma 34m2 niz jakby napisali kuchnia 10m2 a salon 24m2 Jest to jakiej optyczne powiększenie powieszchni mieszkalnej
odpowiedz
Odpowiedź do niedzielnyporanek
mania  
Data dodania: 2015-05-26 07:28:55
u nas też zamknięta , nie wyobrażałam sobie żeby była otwarta
odpowiedz

Okna połaciowe, prosz o radę

Data dodania: 2014-10-05
wyślij wiadomość
Witam wszystkich serdecznie w niedzielny poranek :) właściwie już taki późny. Nie spałam prawie pół nocy, gdyż jeden z wielu tematów budowy i projektu domu nie dawał mi spać spokojenie… otóż …. OKNA POŁACIOWE. Jak wspomniałam we wcześniejszym poście rysuje mi się projekt indywidualny domu,  na górze planuję dwa pokoje z garderobami i łazienkę. Jeden z pokoi będzie wychodził na północ a drugi na południe. Rozkład pomieszczeń u góry będzie właściwie taki sam jak poniżej, lecz spodziewam się,  że te dwa pokoje wyjdą dosyć spore, zastanawiam się jak je doświetlić? 
 blog budowlany - mojabudowa.pl
Czy rzeczywiście okna połaciowe to jedyne rozwiązanie ? a może dać większe w ścianach szczytowych., może dwa balkonowe? Nie chce żadnych lukarn, jaskółek itp. Powiem szczerze, że najbardziej obawiam się tego pokoju, w którym okna szczytowe będę wychodzić na północ.  Rozmawiałam z wieloma osobami, które ów okna połaciowe już mają, i ….  większość żałuje, że podjęli decyzję o ich montażu. Proszę o rady i podpowiedzi, czy rzeczywiście posiadają one aż tyle wad?
 
25Komentarze
Data dodania: 2014-10-05 12:05:58
My zrezygnowaliśmy z okien połaciowych (miały być w każdym pomieszczeniu na poddaszu) i nie żałujemy. Naszym zdaniem okna połaciowe można umieścić w takich miejscach gdzie nie można zrobić innego typu okien. Okna te szybko się brudzą (zwłaszcza gdy się dymi z komina), są kłopotliwe w myciu, w zimie zalega na nich śnieg, padający deszcz jest źródłem hałasu. Są także przyczyną dużych strat ciepła. Co do doświetlenia pokoju, siostra ma pokój na poddaszu z jednym (średniej wielkości) oknem w szczycie po stronie północnej. Zrezygnowała z okna połaciowego, a w pokoju wcale nie jest ciemno - tylko pomalowała ściany na jasne kolory. Reasumując - naszym zdaniem okna połaciowe to ostateczność.
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-05 12:09:41
Wady: 1.Gorąco w pokojach w lecie, przydają się rolety zewnętrzne na takie okna. 2.w zimie nie najgorzej, trochę mniej światła jak na nich śnieg leży. 3.jak pada deszcz to słychać dosyć mocno. Ja w pokojach gdzie mam okna balkonowe podwójne nie robiłam już dachowego. Nie robiła bym w garderobach. Porządna wentylacja mechaniczna i będzie ok.
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-10-05 12:18:52
To zależy jaki będziecie mięć układ okno-pokój.Tam gdzie teraz mieszkamy okno jest nie na środku ściany, ale w samym rogu pokoju.W pokoju o kształcie prostokątnym powstała wnęka długości 4 metrów.Niestety, ale było tam tak ciemno,że czasami w środku dnia musieliśmy zapalać światło.Po wstawieniu okna dachowego jest naprawdę dużo jaśniej.Żeby było chłodniej nie zauważyłam.Niestety latem strasznie się nagrzewa.Pzdr
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-05 12:26:30
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi :) rzeczywiście chyba dam większe okna w ścianach szczytowych, będę one na przeciwko drzwi, zatem powinny wyjść mniej więcej symetrycznie na środku pokoju, liczę, że wszystko pięknie doświetlą. W garderobach okien połaciowych na pewno nie będzie :)
odpowiedz
kinka
Data dodania: 2014-10-05 15:32:42
My też zrezygnowaliśmy z okien połaciowych,mamy pokoje 12,5m i 17,5m okna 150x150cm jest jasno.Trzeci pokój 17,5m niestety musiał mieć 2 takie okna i jest dość ciemno,strona zachodnia.
odpowiedz
asmat  
Data dodania: 2014-10-05 18:11:01
Mamy 11 okien dachowych. Śmieszą mnie wpisy, że zrezygnowaliśmy bo hałas, bo ciepło...
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-05 20:02:28
My planujemy 10 okien połaciowych :)Będą takie okna nawet w pokojach gdzie będą okna balkonowe. Światła nigdy nie za dużo :)
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-05 21:00:01
aż 10? hmm kurcze nie żal Wam tak "dziurawić" dachu? to zawsze jakaś ingerencja w dach... już sama nie wiem, mam mętlik w głowie :/
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
Data dodania: 2014-10-05 21:26:24
Dach będzie miał ponad 280m więc to wcale nie tak dużo :) Popatrz np tutaj (dach 265m-11 okien ) http://www.dobredomy.pl/projekt/tytusII/ Ingerencja w dach ale zaprojektowana przez tych co się na tym znają... Sama sobie dziur na okna wycinać nie będę :D
odpowiedz
Odpowiedź do niedzielnyporanek
kinka
Data dodania: 2014-10-06 09:01:38
Współczuję w zimie odgarniać z nich śnieg inaczej będzie jak w lochu.Przy dachu kopertowym czasem to jedyne wyjście i tańsze od lukarn i innych wynalazków.
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
Data dodania: 2014-10-06 10:32:21
Dziękuję za empatię :) Kwestia gustu- dla mnie lukarny są po prostu brzydkie więc nie wchodziły w grę. Poniżej rozwiązanie problemu: http://www.velux.pl/pl-PL/Documents/PDF/Snow_and_Ice_page_PLs.pdf
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2014-10-06 10:49:27
W poprzednim domu miałam okna połaciowe,teraz nie mam żadnego i jestem szczęśliwa :) Szczerze ich nienawidziłam :) Rozumiem,że często nie ma innego wyjścia,ale szukałabym innych rozwiązań. Nowicjusze piszą,że super,że ok...pogadamy za lat kilka :) pozdrawiam :)
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-06 11:16:59
Ja nowicjuszem nie jestem- mieszkam w domu z poddaszem użytkowym :) Nie narzekam :)
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
Data dodania: 2014-10-06 17:45:07
Powodzenia z wycinaniem dziurek :)))) Dobra rada-zmień architekta :) Przepraszam Cię,ale dla mnie to szaleństwo :) Dachu zabraknie na okna :)
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
Data dodania: 2014-10-06 18:20:50
Haha w oryginalnym projekcie na którym się wzorowaliśmy na mniejszej powierzchni dachu jest więcej okien niż będzie u nas. Nie próbujcie być wszyscy mądrzejsi niż ci co się tym zajmują i się znają bo to już zaczyna być irytujące... Tutus II Bryza 2 itd itp jest tego dziesiątki... Domy mniejsze niż nasz (z sporo mniejszą powierzchnią dachu) mają więcej okien dachowych niż my będziemy mieć... (oczywiście i u nas i w tych gotowcach mówię też o oknach połaciowych nad garażem) Dla Ciebie to szaleństwo, dla tych co to narysowali i setek osób które to wybudowały widać nie :) Zapewniam że dachu nie zabraknie....
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
Data dodania: 2014-10-06 21:00:17
Uśmiałaś się jak norka,cio ? :))) Przypominam Ci,że to Ty próbujesz być mądrzejsza niż ten co projektuje Twój dom :) Czyż nie tak ? :) Padła prośba o poradę odnośnie okien,więc ja szczerze odradzam,bo wiem czym to pachnie :) Przez kilkanaście lat borykałam się z nimi,więc nie będę namawiała.Zminimalizować ilość i szukać innych rozwiązań...taka jest moja rada.Właściciele bloga zrobią jak będą uważali i życzę Im zadowolenia z decyzji. Nie będę oglądała projektów,bo już wybrałam i jestem zadowolona.Aczkolwiek przyznam,że niektóre są szalone :)))) Podobnież wszystko dla ludzi :) pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
Data dodania: 2014-10-06 21:34:46
Nie... to Ty po raz kolejny każesz mi zmienić architekta bo coś nie pasuje do Twojej wizji- tym razem ilość okien...
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
Data dodania: 2014-10-06 22:24:10
Ależ ja nie mam żadnych wizji :))) Po prostu odradzam okna połaciowe. Twoje słowa-"nie próbujcie być wszyscy mądrzejsi niż ci co się tym zajmują i się znają,bo to już zaczyna być irytujące"...koniec cytatu :) Dla mnie możesz zamontować i 20-cia okien...Twój dom,Twoja sprawa :) Innym będę to odradzać.
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
Data dodania: 2014-10-06 23:37:38
Moja wypowiedź którą zacytowałaś odnosiła się do tego: "Dobra rada-zmień architekta :) Przepraszam Cię,ale dla mnie to szaleństwo :) Dachu zabraknie na okna :)" Nie mów mi że 10 okien połaciowych na prawie 300m dachu to za dużo i że miejsca zabraknie bo to bzdura :(
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
Data dodania: 2014-10-07 06:29:17
Podtrzymuję to co powiedziałam-dla mnie to szaleństwo,podkreślam -dla mnie !!!! Nigdy nie zrobiłabym tylu okien połaciowych !!!! Zacznij budowę domu i jak będzie dach,to podejmij decyzję ile okien wstawisz.Miejsca oczywiście starczy i na więcej okien,tylko czy jest sens ? Robiąc projekt indywidualny,dążyłabym do minimalnej ilości takich okien. Mam wrażenie,że słabo znasz problemy jakie stwarzają takie okna..Ale to Twój dom i Twoja decyzja :) pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
Data dodania: 2014-10-07 07:55:13
Rozumiem. Ale dlaczego każesz mi zmienić architekta skoro to problem dla CIEBIE? Ty nie lubisz okien połaciowych więc nasze biuro i architekt nadają się do wymiany? Ja mam takie okna :) Wiem z czym to się je. Nie znoszę ciemnych pomieszczeń. Mam do wyboru takie okna albo żeby zmniejszyć ich ilość kilka lukarn. Tych 2 nie toleruję- nie podobają mi się w żadnej formie... Nie ograniczę okien bo będzie ciemno. W łazience muszę mieć min. 2. W sypialni też. U dzieci (przyszłych) po 1 bo będą też okna balkonowe więc 1 wystarczy. W pralni 1, sypialni dla gości 1 bo będzie używana sporadycznie. Garderoba 0, nasza łazienka 2. To jest minimum a i tak uzbierało się 10szt...
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
Data dodania: 2014-10-07 08:19:25
Zrób jak uważasz,abyś była zadowolona :) Nie moja broszka :)
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
Data dodania: 2014-10-06 18:22:19
Żebyś szukać nie musiała: http://www.mgprojekt.com.pl/bryza-2 http://www.dobredomy.pl/projekt/tytusII/ Pooglądaj sobie jak wyglądają projekty szalonych ludzi :)
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
Data dodania: 2014-10-07 12:28:01
u nas pokoje na poddaszu mają podwójne okna balkonowe (150x230) i jest super :) świadomie zrezygnowałam zamawiając projekt indywidualny. Do tego mamy lane skosy i nie byliśmy przekonani jak to będzie wyglądało na gotowo.Na powyższym rzucie poddasza wygląda, że można byłoby pomyśleć nad zmianą rozmiaru i umieszczenia okien w pokojach(balkony francuskie?), a w garderobach - jakieś wąskie też by weszło. Dachowe - w łazience, bo tam ścian szczytowych nie ma. Polecam jeszcze wrysować takie okna na elewacje, czy z zewnątrz będzie Wam pasowało.
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-07 12:59:09
Również myślę o oknie balkonowym właśnie francuskim lub dużym trzyskrzydłowym oknie w ścianie szczytowej, zawsze marzyłam i takim siedzisku pod oknem, takie okno będzie idealne :)
odpowiedz
Odpowiedź do aniabogdan

Nieśmiałe początki

Data dodania: 2014-10-04
wyślij wiadomość
Właśnie przystąpiłam do realizacji jednego z moim marzeń –  mały domek, który wpierw należy wybudować i tu zaczynają się schody :) Po przeglądnięciu setek projektów gotowych,  tygodniach ich analizowania , rozmyślania , zdecydowałam się na projekt indywidualny domku parterowego z poddaszem prawdopodobnie do 120 metrów z trzema pokojami i dachem dwuspadowym – z przodu nieduża weranda i z tyłu zadaszony taras, aczkolwiek zadaszony taras pozostaje pod znakiem zapytania. Moja Pani architekt obawia się, że mogą nas przytrzymać kąty dachu,  gdyż chciałabym aby zadaszenie było na szerokości 2,5 metra ! no cóż zobaczymy co będzie dalej. Na razie jestem na etapie projektu koncepcyjnego i przesłano mi pierwszą wersję parteru. Salon troszkę za mały, marzył mi się przynajmniej 25m2, ale za to piękna, duża kuchnia, na której mi zależy.  Niedługo zostanie mi podesłana druga wersja z powiększonym salon kosztem kuchni, a kuchnia będzie powiększona kosztem wiatrołapu, choć wiatrołap 5,5 metrowy z niewielką szafą wnękową również mi odpowiada ! Póki co propozycja parteru nr 1 wygląda następująco:
Wiatrołap: 5,62m2, kuchnia gdzie zostanie wydzielona również mała spiżarka: 15,71m2, salon: 22,03m2:), kotłownia(na paliwo stałe): 9,08m2, łazienka: 6,27m2, sypialnia dolna: 13,04m2+ powierzchnia garderoby pod schodami, hol: 8,48m2.
blog budowlany - mojabudowa.pl
12Komentarze
kinka
Data dodania: 2014-10-04 12:50:06
Wszystko zależy od tego gdzie będziecie mieć stół jadalny czy w kuchni czy w salonie.Salon z jadalnią wielkości 25m jest wystarczający ale nie licz na przestrzeń.
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-04 13:04:13
Stół jadalniany planuje umieścić w kuchni. Oglądałam salony, które miały 25-28m2 z kątem jadalnianym i wypoczynkowym, w mojej ocenie rzeczywiście nie posiadały wystarczającej przestrzeni. Zatem wiem czego mogę się spodziewać po 22-25metrach2. Niestety nie mogę sobie pozwolić na większą zabudowę, a z powierzchni innych pomieszczeń też nie chcę zrezygnować, ciężka sprawa.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2014-10-04 13:26:17
Hmmm. Wiatrołap faktycznie nie musi być duży, ale u Was już chyba nie bardzo jest z czego zmniejszać... Kuchnia duża fajna- popieram ale jak wstawisz do niej stół jadalniany to bardzo to ograniczy zabudowę w kuchni. Z dużej kuchni (i miejsca w szafkach)zostanie niewiele. Z kolei 22m na salon z jadalnią to za mało. Na dole są 2 pokoje? Dobrze widzę? Pomieszczenia nie są opisane- trudno zgadywać :)
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-04 14:07:14
Na dole będzie 1 pokój ok. 13 metrowy + garderoba pod schodami, pomieszczenie 9 metrowe to kotłownia na paliwo stałe :) sądzę, że musi być duża. Na górze planuje 2 pokoje z garderobami i łazienkę.
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
madic27  
Data dodania: 2014-10-04 14:37:07
witam na blogu!jak dla mnie fajny rzut, ważne aby wam pasowało!pozdrawiam...
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-04 15:10:09
witam serdecznie, dziękuję, rzut również przypadł mi do gustu , ach ..tylko ten salon :( na razie podobać ma się mnie, dom buduję sama, tzn. nie własnymi rękoma, ale jestem jedynym inwestorem i osobą, która podejmuje decyzje... wiem brzmi strasznie :)
odpowiedz
Odpowiedź do madic27
Data dodania: 2014-10-04 14:45:00
A może by otworzyć kuchnię na salon ? Zrobi się przestronnie :)
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-04 15:04:14
http://www.drivenbydecor.com/2012/06/breakfast-nooks-kitchen-bench-seats.html bodajże 4 zdjęcie od góry, taki kącik jadalniany planuję w kuchni, mam nadzieję, że nie zajmie dużo miejsca :) Na większe imprezy rodzinne itp. rozłożę stół cateringowy w "salonie". :)natomiast nie jestem zwolennikiem otwartych kuchni.
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
Data dodania: 2014-10-04 15:34:21
Rozumiem :) Ja akurat lubię otwarte kuchnie dlatego tak mi się nasunęło :)
odpowiedz
Odpowiedź do niedzielnyporanek
Data dodania: 2014-10-04 23:05:53
otwarte kuchnie podobają mi się na zdjęciach i u kogoś, tak na chwile, robią wrażenie, takie wielkieeee wow, jestem zachwycona, ale mam wrażenie, że w dłuższym użytkowaniu otwarta kuchnia by mi przeszkadzała, zwłaszcza, że zamierzam nauczyć się gotować, a wole nie eksperymentować na oczach zgromadzonych w salonie :) przeczytałam z ciekawością cały Wasz blog ! nie mogę się doczekać rzutów projektów, musi to być piękny domek, ile będzie mieć metrów?
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
Data dodania: 2014-10-05 21:18:31
Mamy w sumie 192,5m pow użytkowej. Ale tylko dlatego że cała powierzchnia nad garażem jest zagospodarowana :) Projekt jest w zasadzie gotowy :)
odpowiedz
Odpowiedź do niedzielnyporanek
Data dodania: 2014-10-05 21:59:05
rzeczywiście robi wrażenie, mnóstwo przestrzeni :) koniecznie musicie wrzucić na bloga wrzuty :)
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
niedzielnyporanek
ranga - mojabudowa.pl stały bywalec
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 16517
Komentarzy: 108
Obserwują: 5
On-line: 9
Wpisów: 15 Galeria zdjęć: 9
Projekt PROJEKT INDYWIDUALNY
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - woj. Małopolskie
ETAP BUDOWY - Brak
ARCHIWUM WPISÓW
2017 sierpień
2017 kwiecień
2016 kwiecień
2016 marzec
2015 listopad
2015 październik
2015 maj
2014 listopad
2014 październik

Inne blogi dla projektu PROJEKT INDYWIDUALNY:
uluska.mojabudowa.pl - wpisów: 58
moniagrzegorz.mojabudowa.pl - wpisów: 58
kasiaijacek.mojabudowa.pl - wpisów: 58
kasia-tomek.mojabudowa.pl - wpisów: 58
pelikanwraju.mojabudowa.pl - wpisów: 57
katav.mojabudowa.pl - wpisów: 57
kasia626.mojabudowa.pl - wpisów: 57
radoslaw2.mojabudowa.pl - wpisów: 56
pogodna.mojabudowa.pl - wpisów: 56
asiajarek.mojabudowa.pl - wpisów: 56
wygodny-3.mojabudowa.pl - wpisów: 55
1-szy.mojabudowa.pl - wpisów: 55
zgredzik105.mojabudowa.pl - wpisów: 54
syldar.mojabudowa.pl - wpisów: 54
monitchka.mojabudowa.pl - wpisów: 54
mgprojekt.mojabudowa.pl - wpisów: 54
ludwik.mojabudowa.pl - wpisów: 54
lilie.mojabudowa.pl - wpisów: 54
czarymary.mojabudowa.pl - wpisów: 54
sylwia23.mojabudowa.pl - wpisów: 53
rawany.mojabudowa.pl - wpisów: 53
moni-sama.mojabudowa.pl - wpisów: 53
marina-paolo.mojabudowa.pl - wpisów: 53
madzik631.mojabudowa.pl - wpisów: 53
ladypank.mojabudowa.pl - wpisów: 53
kondzik.mojabudowa.pl - wpisów: 53
home5.mojabudowa.pl - wpisów: 53
tetmajer.mojabudowa.pl - wpisów: 52
s-agata578.mojabudowa.pl - wpisów: 52
gregof1.mojabudowa.pl - wpisów: 52
tomandjerry.mojabudowa.pl - wpisów: 51
oktagonek.mojabudowa.pl - wpisów: 51
marta-wojtek.mojabudowa.pl - wpisów: 51
adamandy.mojabudowa.pl - wpisów: 51
wioldami.mojabudowa.pl - wpisów: 50
thorn.mojabudowa.pl - wpisów: 50
outbud.mojabudowa.pl - wpisów: 50
niebieska.mojabudowa.pl - wpisów: 49
naszeranczo.mojabudowa.pl - wpisów: 49
ivamax.mojabudowa.pl - wpisów: 49
grzech89.mojabudowa.pl - wpisów: 49
edyta--marcin.mojabudowa.pl - wpisów: 49
dorina.mojabudowa.pl - wpisów: 49
czort.mojabudowa.pl - wpisów: 49
ananasek.mojabudowa.pl - wpisów: 49
vigganello.mojabudowa.pl - wpisów: 48
nataliabartek.mojabudowa.pl - wpisów: 48
szymaszki.mojabudowa.pl - wpisów: 47
rehau.mojabudowa.pl - wpisów: 47
necia91.mojabudowa.pl - wpisów: 47
marta02.mojabudowa.pl - wpisów: 47
little-my.mojabudowa.pl - wpisów: 47
lexis.mojabudowa.pl - wpisów: 47
karol1984.mojabudowa.pl - wpisów: 47
jonatanach.mojabudowa.pl - wpisów: 47
pocztowy.mojabudowa.pl - wpisów: 46
naszwkannach.mojabudowa.pl - wpisów: 46
mz1976.mojabudowa.pl - wpisów: 46
chatkamoja.mojabudowa.pl - wpisów: 46
magdamian.mojabudowa.pl - wpisów: 45
machorek.mojabudowa.pl - wpisów: 45
elaozga4.mojabudowa.pl - wpisów: 45
anami5bis.mojabudowa.pl - wpisów: 45
sztanca.mojabudowa.pl - wpisów: 44
rootkit.mojabudowa.pl - wpisów: 44
mebelin.mojabudowa.pl - wpisów: 44
kominywtle.mojabudowa.pl - wpisów: 44
grzesiek1985.mojabudowa.pl - wpisów: 44
domsusan.mojabudowa.pl - wpisów: 44
wkokosach.mojabudowa.pl - wpisów: 43
prawiechaber.mojabudowa.pl - wpisów: 43
kamilia.mojabudowa.pl - wpisów: 43
janus2016.mojabudowa.pl - wpisów: 43
grenada-ania.mojabudowa.pl - wpisów: 43
epakow.mojabudowa.pl - wpisów: 43
alysis.mojabudowa.pl - wpisów: 43
sibaf.mojabudowa.pl - wpisów: 42
palapala.mojabudowa.pl - wpisów: 42
matysek.mojabudowa.pl - wpisów: 42
majkatytan.mojabudowa.pl - wpisów: 42
magnat.mojabudowa.pl - wpisów: 42
rozwiń